.



Jika berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang Benteng Mukmin atau ingin mendapatkan khidmat berbekam / rawatan resdung / rawatan Islam
boleh menghubungi kami
1. AGP Raja Along 014-2399365
2. KPU Fitri Jebat 0107-781525
3. Kanda Arif 012-676 7485
4. Kanda Iwan 017-359 6377
5. Kanda Hafiz (Alang) 010-427 5606
6. Kanda Syawal 017-3009427
7. Srikandi Baizura 017-337 7438
8. Srikandi Nora 014-2600197
9. Srikandi Ida
10. Srikandi Nesya
11. Hafiz Ijok

Sesuatu Yang Perlu Difikirkan Bersama...


*gambar sekadar hiasan*


Saya tak tahu nk mula dari mana dan nak akhir kemana. Moga tinta comot ini memberi manfaat pada semua.

Hari ini saya nak kita semua fikir. Fikir sedalam-dalamnya.

Saya nak bagi satu analogi.

Kita ni minat main lego. Satu hari tu kita terfikir, dapat ilham untuk mngembangkan bakat.
Kita pun rancang untuk bina satu bangunan, KLCC contohnya, menggunakan lego.(KLCC kot , bukan sembarangan )

Maka, projek kita bermula. Kita guna dengan lego yang kita ada. Tapi, hanya mampu bina tapak yang amat kecil. Jadi, kita pun berkorban harta beli lego baru. Masih tak cukup. Kita jalan keluar negara, cari lego yang amat berkualiti. Habis lagi duit. Habis tenaga setiap hari nak bina KLCC tu. Buat kerja setiap hari.

Dan akhirnya, selepas 5 tahun kumpul lego dan bina, hari ini kita cuma tinggal puncak sahaja yang perlu diletak. Kita naik tangga, pegang lego terakhir tu dan letakkan di puncak. Kita menjerit gembira!

"Yessss!! Usaha selama 5 tahun aku dah berhasil!"

Tiba-tiba (Suspens)







Adik kita datang. Dia pukul bangunan tu. Berkecai! Dia pijak-pijak pulak. Melompat-lompat dengan gembira. Dia menjerit

"yeay, dapat main dengan kakak!"

Apa perasaan kita waktu tu?

Sakit hati?
Bengang?
Marah?
Benci?

Usaha 5 tahun kot..

Apa yang kita nak buat?

Pukul?
Sepak?
Marah?
Atau bunuh?

Paling kurang kita akan pukul. Betul tak?

Siapa tak marah, kerja 5 tahun dihancurkan sekelip mata. Sekali libas je, hancur terus..

Teruknya kita.

Ok, dah puas baca analogi saya? Dah?

Kali ini, baca dengan mata hati! Kalau boleh menangis! (Sediakan tisu berpaket paket)

Rasulullah SAW telah diperintahkan Allah untuk membawa agama Allah. Menyebarkan agama Allah. Rasulullah SAW telah menerima wahyu di gua hira'. Selepas itu, baginda SAW terus menyampaikan ajaran Islam. Kumpul para sahabat, sehingga mampu bina tapak. Tapi amat kecil. Baginda buat kerja dakwah secara senyap.

Diperintah pula dakwah secara terangan. Ramai yang tolak! Rasulullah berkorban harta! Mengajak orang kenal Allah. Tapi, dakwah ditolak. Cuba berdakwah di Taif.

"Eh, kau ke Nabi? Kalau kau ni la pesuruh Allah, kami tak nak dengar. Nyah kau dari sini!" Reaksi penduduk Taif.

Baginda dibaling batu! Berdarah anggota badan Rasulullah. Keluar dari bandar Taif bersama zaid.
Allahuakbar..

Nabi terbaring di sebuah kebun. "Allahummaghfirli ummati!" Ya Allah, ampunkan dosa umatku!

Baginda keluar pula dari kota Mekah, berhijrah ke yathrib. Yathrib ni tempat yang paling teruk. Orang tak nak pergi yathrib. Kurma yathrib tak laku. Tapi Rasulullah tetap pergi! Korbankan segala benda. Berpuluh tahun berusaha menyebarkan agama! Dakwah tanpa henti! Disebabkan pengorbanan Rasulullah, Islam naik ke puncak.

Islam berada di atas. Islam jadi kuat. Islam tersebar ke seluruh dunia! Semua hasil pengorbanan, darah, peluh, tenaga Rasulullah!

Ketika Islam sudah dipuncak, tiba-tiba kita datang. Hancurkan Islam sekelip mata!

Kita hancurkan Islam dengan bercouple!
Kita hancurkan Islam dengan tak solat!
Kita hancurkan Islam dengan mesej dengan ajnabi!
Kita hancurkan Islam dengan maksiat!
Kita hancurkan Islam dengan melanggar perintah Allah!

Agak-agak, apa perasaan Rasulullah? Penat-penat Rasulullah bina Islam berpuluh tahun. Kita datang, terus hancur!

Apa yang Rasulullah buat? Rasulullah marah kita ke?

TAK!

Apa Rasulullah buat?!

Allahummaghfirli ummati!
Allahummaghfirli ummati!
Allahummaghfirli ummati!

Rasulullah tak marah. Rasulullah minta diampunkan dosa-dosa kita! Kita hancurkan Islam yang dibina Rasulullah. Rasulullah tetap sayang umatnya.

Tak malu ke?
Tak malu ke?
Tak malu ke?

Buat maksiat lagi!

Ingatlah pengorbanan Rasulullah. Bertaubatlah. Sambung semula kerja Nabi! Kita bina semula Islam yang kita sendiri hancurkan. Bangkitlah ummah!

Infiru! Taubat!

*Asiff jiddan emosi*

Moga bermanfaat